Gener, 3 dimarts

sanefa.qxdDe nit

20170103_193002

Aquests darrers dies fa fred, un fred com em sembla que ja no coneixíem. Un fred que talla i que m’ha encomanat un fort constipat. Ahir vaig tenir una mica de febre, avui al matí seguia amb la febrícola però al migdia ja estava a 38. Tenia una trobada amb una meva cosina però he acabat trucant-la per ajornar-ho.

Ara sóc al llit. Una llarga estona sense fer re, fins que he agafatt el poemari Cants, de Giacomo Leopardi,  i he llegit la interessant introducció de Narcís Comadira, que els ha traduït, i he comnçat el primer poema i ja he deixat el llibre, per abandonar-me al repòs o, més exactament,  l’estat de lassitud, i no fer res.

Però no del tot, la ment no s’atura. He estat pensant en quin grau tan alt de soledat i aïllament podem caure, malgrat que a l’escala hi ha veïns i que dies enrere el telèfon no deixà de sonar. No m’ha trucat ningú.  I si exceptuo la fressa del calefactor, en tota l’estona cap soroll, un silenci absolut. Com el que he experimentat alguna nit a la muntanya, que tens la sensació que la foscor i el silenci és el mateix. Com ara! que miro la finestra i la nit entra a la meva habitació.

Són situación anormals, que a mi m’agraden. T’obren a una dimensió en la que ens movem però que el soroll i el tumult habituals te n’allunyen.

(Proyecto blau-final_Maquetaci363n 1)

Aquesta entrada ha esta publicada en Capvespre. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Gener, 3 dimarts

  1. Manel Sayrach ha dit:

    Hola tiet, bon any! Tot i iniciar-lo amb febre esperem que et recuperis ben aviat! Una forta abraçada!
    Manu

    M'agrada

  2. Cris Cívico ha dit:

    Bones Jaume P.
    Bon any t’ho torno a dir per si se m’escapa felicitarte el any he felicitat a molta gent i costa recordarse a qui felicites el any. Segon espero i desitjo que et milloris, fa poc van anunciar la epidemia de la grip i molta gent la esta agafant espero no agafarla. Avegades va molt bé quedarse al llit descansant, pero com bé dius el cap no para de donar voltes i de pensar. Respecte a la soletat, ha Barcelona i soposo que a les seves rodalies tambe hi ha molta soletat, no se com s’ho fan per estar sols. Pero inclus gent jove es una pena el tema de la soletat pero jo crec que hi han persones que els agrada estar sols. Es un tema extens per parlar, Perque una cosa es estar sol i l’altre sentirse sol. Son dos coses molt i molt diferents.
    Petons i espero veuret aviat

    M'agrada

Deixa un comentari